måndag 12 december 2016

Vecka 11 och orolig

Nu är jag i vecka 11, eller åtminstone hoppas jag det. Pga typ helt symptomlös numera samt att jag började blöda igår så är jag så sjukt orolig. Klarrött rinnande blod. Jag har fått en tid hos gyn imorgon för att kolla upp det och jag kan inte tänka på något annat just nu, jag är så fruktansvärt orolig. Jag vet liksom inte hur jag kommer att reagera om vår mirakelbebis faktiskt inte lever. Bra i så fall att få beskedet imorgon och inte dagen innan julafton, då ultraljudet var tänkt, och hela släkten ramlar in. Jag kanske hinner bearbeta mig själv till att hålla ihop något sånär under julhelgen på den en och en halv vecka som är kvar. För någonstans så känns det som att det lutar mer åt det än att bebisen lever. Jag känner mig inte alls gravid. Jag kanske tar ut för mycket i förskott. Men det enda jag tänker på just nu är; hur kommer jag att reagera imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar