torsdag 15 december 2016

Inte nog med att det inte blir någon bebis.. Man ska lida ont också.

Imorgon ska jag börja behandlingen med Cytotec för att blöda ut allt. Om man googlar (man ska aldrig googla) på Cytotec så hamnar man i MÄNGDER av forumtrådar där man förvissas om att Cytotec egentligen är ett rävgift förklätt i medicinsk form och att det jag ska få uppleva under morgondagen är ett djävulens påfund. Typ. Och det känns inte så trevligt, jag är faktiskt fruktansvärt nervös. Nervös över smärtorna och blodet, nervös inför om det inte går enligt skolboken utan jag blöder för mycket, blir dålig, eller kanske inte blöder tillräckligt och måste skrapas likförbaskat efteråt. Och att det blir utdraget och allt det där jobbiga inte är avklarat innan jul. Med nöd och näppe blev jag sjukskriven till den 22:a vilket jag är så tacksam över. Läkaren sa att de inte brukar sjukskriva alls annars. Men jobbar man med krisstöd är det rätt bra om man inte är i en kris själv, och det tyckte kanske läkaren också tillslut. 

Så, imorgon blir det blödarfest deluxe. Jag vill verkligen inte vara med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar