fredag 16 december 2016

Lägesrapport Cytotec

Blödningen kom igång efter ca 1,5 h, då hade jag inga direkta smärtor men hade ju också grundat med 2 st alvedon 665 mg och en ibumetin vilket funkade riktigt bra. Nu så här några timmar senare har jag mer av en typisk mensvärk, helt hanterbart och jag har inte behövt ta några fler värktabletter, alltså mycket bättre än förväntat! Blöder gör jag en hel del, först stora tjocka klumpar, nu bara alldeles klarrött rinnande. Jag har i stort sett bott på toaletten idag, om jag är uppe och går svämmar bindan över direkt och jag är inne på fjärde paret byxor.. När jag inte suttit på toa har jag suttit orörlig i soffan på dubbelvikta handdukar i soffan. Så länge jag sitter upp utan att röra mig täpper det till lite så jag kan få sitta i soffan en stund och se på teve, men så fort jag reser mig känner jag hur det svämmar över, får springa till toan och droppa en stund (och byta byxor). Det börjar bli lite tröttsamt att inte kunna röra på mig och inte kunna ligga ner (för då rinner det också över). Längtar tills värsta blödningen är över och hoppas att jag inte blodar ner hela sängen i natt.. Men utöver isolering i soffa/ på toan så har det än så länge gått bättre än vad de flesta skräckscenarios på nätet hävdar och det är jag väldigt nöjd över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar